Activities by:
Goal Path
Levels
Competencies
- (-) Remove Find and Use Information filter Find and Use Information
- Communicate Ideas and Information (2) Apply Communicate Ideas and Information filter
- (-) Remove Use Digital Technology filter Use Digital Technology
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 4
1 - 4 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
La personne apprenante doit utiliser Microsoft PowerPoint afin de créer un diaporama pour une occasion spéciale. Elle doit utiliser de façon autonome la fonction WordArt et d’autres fonctions de la...
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Friday, July 12, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent effectuer des recherches pour comprendre les termes utilisés dans une recette.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: SoupeÀLaCourgeMusquée_A_E_D 2_B2 2.docx
Date Added: Wednesday, October 15, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent accéder à un site Web de météorologie pour reconnaître les symboles et trouver l’information.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: TravaillerAuGrandFroid_E_A_D 2_A2 2.docx
Date Added: Wednesday, October 15, 2014
of 4
1 - 4 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Connaissance de base d’Internet et du courriel |
No votes yet |
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence | ConnaissanceDeBaseDInternetEtDuCourriel_E-FA-S-P-A_B1.1_B2.1_D.2_A1.2.doc | ConnaissanceDeBaseDInternetEtDuCourriel_E-FA-S-P-A_B1.1_B2.1_D.2_A1.2.pdf | Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Faire un diaporama pour une occasion spéciale |
No votes yet |
La personne apprenante doit utiliser Microsoft PowerPoint afin de créer un diaporama pour une occasion spéciale. Elle doit utiliser de façon autonome la fonction WordArt et d’autres fonctions de la... | Employment, Independence | FaireUnDiaporamaPourUneOccasionSpeciale_E-A_B2.2_B3.2b_B4_D.3.doc | FaireUnDiaporamaPourUneOccasionSpeciale_E-A_B2.2_B3.2b_B4_D.3.pdf | Friday, July 12, 2013 | 0 |
Soupe à la courge musquée |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent effectuer des recherches pour comprendre les termes utilisés dans une recette. | Employment, Independence | SoupeÀLaCourgeMusquée_A_E_D 2_B2 2.docx | SoupeÀLaCourgeMusquée_A_E_D 2_B2 2.pdf | Wednesday, October 15, 2014 | 0 |
Travailler au grand froid |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent accéder à un site Web de météorologie pour reconnaître les symboles et trouver l’information. | Employment, Independence | TravaillerAuGrandFroid_E_A_D 2_A2 2.docx | TravaillerAuGrandFroid_E_A_D 2_A2 2.pdf | Wednesday, October 15, 2014 | 0 |