Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (0)
- Employment (3) Apply Employment filter
- (-) Remove Independence filter Independence
- Postsecondary (0)
- Secondary School Credit (0)
Levels
Competencies
- Find and Use Information (1) Apply Find and Use Information filter
- (-) Remove Communicate Ideas and Information filter Communicate Ideas and Information
- (-) Remove Manage Learning filter Manage Learning
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 4
1 - 4 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante.
Goal Path: Employment, Independence
Word File:
IdentifierDesStratégies_E-A_E 2_B1 2.docx
![application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document File](/modules/file/icons/x-office-document.png)
Date Added: Wednesday, October 15, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent repérer des détails sur des images pour exercer leur sens de l’observation et accroître leur minutie.
Goal Path: Independence
Word File:
LesDetails_A_B1 2_E 2.docx
![application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document File](/modules/file/icons/x-office-document.png)
Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage.
Goal Path: Employment, Independence
Word File:
MaturitéOuImmaturité_E-A_E 2_B1 2.docx
![application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document File](/modules/file/icons/x-office-document.png)
Date Added: Friday, March 27, 2015
of 4
1 - 4 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Identifier des stratégies |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, October 15, 2014 | 0 |
Les détails |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent repérer des détails sur des images pour exercer leur sens de l’observation et accroître leur minutie. | Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Lire le Guide de l’automobiliste |
No votes yet |
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Maturité ou immaturité? |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, March 27, 2015 | 0 |