Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (2) Apply Apprenticeship filter
- (-) Remove Employment filter Employment
- (-) Remove Independence filter Independence
- (-) Remove Postsecondary filter Postsecondary
- Secondary School Credit (2) Apply Secondary School Credit filter
Levels
- (none) (0)
- (-) Remove 1 filter 1
- 2 (1) Apply 2 filter
- 3 (0)
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 3
1 - 3 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Pour cette activité, la personne apprenante trouvera un partenaire et lui fera passer une entrevue. Suite à cette entrevue la personne apprenante présentera leur partenaire devant la classe.
Goal Path: Employment, Postsecondary, Independence
Date Added: Monday, January 5, 2015
Comments: 0
La personne apprenante doit écrire des phrases à partir d’une dictée et réviser son travail pour corriger les fautes.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
of 3
1 - 3 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Connaissance de base d’Internet et du courriel |
No votes yet |
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence | ConnaissanceDeBaseDInternetEtDuCourriel_E-FA-S-P-A_B1.1_B2.1_D.2_A1.2.doc | ConnaissanceDeBaseDInternetEtDuCourriel_E-FA-S-P-A_B1.1_B2.1_D.2_A1.2.pdf | Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Présenter un camarade de classe, un co-équipier ou un ami |
No votes yet |
Pour cette activité, la personne apprenante trouvera un partenaire et lui fera passer une entrevue. Suite à cette entrevue la personne apprenante présentera leur partenaire devant la classe. | Employment, Postsecondary, Independence | Presenteruncamaradedeclasseuncoequipierouunami_EESA_A1.1_B1.1_B2.1.doc | Presenteruncamaradedeclasseuncoequipierouunami_EESA_A1.1_B1.1_B2.1.pdf | Monday, January 5, 2015 | 0 |
Écrire un paragraphe à partir d’une dictée |
No votes yet |
La personne apprenante doit écrire des phrases à partir d’une dictée et réviser son travail pour corriger les fautes. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence | EcrireUnParagrapheAPartirDUneDictee_E-FA-S-P-A_A1.1_B1.1_B2.1.doc | EcrireUnParagrapheAPartirDUneDictee_E-FA-S-P-A_A1.1_B1.1_B2.1.pdf | Thursday, May 9, 2013 | 0 |