Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (0)
- (-) Remove Employment filter Employment
- (-) Remove Independence filter Independence
- Postsecondary (0)
- Secondary School Credit (0)
Levels
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 4
1 - 4 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent créer un mot de passe pour assumer la sécurité de leur compte de courriel personnel ou professionnel.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: IdentifierDesStratégies_E-A_E 2_B1 2.docx
Date Added: Wednesday, October 15, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: MaturitéOuImmaturité_E-A_E 2_B1 2.docx
Date Added: Friday, March 27, 2015
of 4
1 - 4 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Créer un mot de passe vraiment sûr |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent créer un mot de passe pour assumer la sécurité de leur compte de courriel personnel ou professionnel. | Employment, Independence | CreerUnMotDePasseVraimentSur_E-A_D 2_E 2.docx | CreerUnMotDePasseVraimentSur_E-A_D 2_E 2.pdf | Friday, April 11, 2014 | 0 |
Identifier des stratégies |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante. | Employment, Independence | IdentifierDesStratégies_E-A_E 2_B1 2.docx | IdentifierDesStratégies_E-A_E 2_B1 2.pdf | Wednesday, October 15, 2014 | 0 |
Lire le Guide de l’automobiliste |
No votes yet |
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire. | Employment, Independence | LireLeGuideDeLAutomobiliste_E-A_A1.1_A1.2_A1.3_A2.1_B1.1_B1.2_E.1.doc | LireLeGuideDeLAutomobiliste_E-A_A1.1_A1.2_A1.3_A2.1_B1.1_B1.2_E.1.pdf | Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Maturité ou immaturité? |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage. | Employment, Independence | MaturitéOuImmaturité_E-A_E 2_B1 2.docx | MaturitéOuImmaturité_E-A_E 2_B1 2.pdf | Friday, March 27, 2015 | 0 |