Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- (-) Remove Apprenticeship filter Apprenticeship
- (-) Remove Employment filter Employment
- (-) Remove Independence filter Independence
- Postsecondary (9) Apply Postsecondary filter
- Secondary School Credit (9) Apply Secondary School Credit filter
Levels
- (none) (0)
- 1 (3) Apply 1 filter
- 2 (8) Apply 2 filter
- 3 (0)
- 4 (0)
Competencies
- Find and Use Information (3) Apply Find and Use Information filter
- Communicate Ideas and Information (9) Apply Communicate Ideas and Information filter
- Understand and Use Numbers (1) Apply Understand and Use Numbers filter
- Use Digital Technology (3) Apply Use Digital Technology filter
- Engage with Others (2) Apply Engage with Others filter
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 10
1 - 10 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent observer des images pour comprendre et pouvoir expliquer les différentes perceptions visuelles.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
LaPerception_E-F-S-P-A_B1 2.docx

Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent raconter des expériences personnelles dans le but de prendre conscience des incitatifs et des obstacles à la créativité.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent remplir un questionnaire pour déterminer leur niveau de motivation à faire une activité.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
MesurerLaMotivation_E-F-S-P-A_B3 2_B1 2.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent manipuler les pièces et les billets du système monétaire canadien pour en faire diverses combinaisons.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Independence
Word File:
MonnaieCanadienne_E-F-A_C1 1_D 1.docx

Date Added: Monday, December 22, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent remplir un questionnaire pour déterminer leur style d’apprentissage et les stratégies connexes pour mieux apprendre.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
RemplirUnQuestionnaire_E-A_B3 2_D 2.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent se pratiquer à transformer le langage négatif en langage positif dans le but de rehausser et de maintenir sa motivation.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
La personne apprenante doit écrire des phrases à partir d’une dictée et réviser son travail pour corriger les fautes.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
of 10
1 - 10 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Connaissance de base d’Internet et du courriel |
No votes yet |
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |
La communication non verbale |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, April 11, 2014 | 0 |
La perception |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent observer des images pour comprendre et pouvoir expliquer les différentes perceptions visuelles. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, March 11, 2015 | 0 |
Les incitatifs et obstacles à la créativité |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent raconter des expériences personnelles dans le but de prendre conscience des incitatifs et des obstacles à la créativité. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
L’analyse d’une situation |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, March 11, 2015 | 0 |
Mesurer la motivation |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent remplir un questionnaire pour déterminer leur niveau de motivation à faire une activité. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Monnaie canadienne |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent manipuler les pièces et les billets du système monétaire canadien pour en faire diverses combinaisons. | Employment, Apprenticeship, Independence |
![]() |
![]() |
Monday, December 22, 2014 | 0 |
Remplir un questionnaire |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent remplir un questionnaire pour déterminer leur style d’apprentissage et les stratégies connexes pour mieux apprendre. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Transformer le langage négatif en langage positif |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent se pratiquer à transformer le langage négatif en langage positif dans le but de rehausser et de maintenir sa motivation. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Écrire un paragraphe à partir d’une dictée |
No votes yet |
La personne apprenante doit écrire des phrases à partir d’une dictée et réviser son travail pour corriger les fautes. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |