Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (2) Apply Apprenticeship filter
- (-) Remove Employment filter Employment
- Independence (1) Apply Independence filter
- Postsecondary (0)
- Secondary School Credit (0)
Levels
- (-) Remove (none) filter (none)
- 1 (0)
- 2 (0)
- 3 (0)
- 4 (0)
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 6
1 - 6 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent prendre des mesures pour résoudre des conflits dans le but d’améliorer leur environnement detravail ou personnel.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Word File:
LaResolutionDeConflits_E-F_F.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent partager des moyens de réagir à une situation.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Friday, March 28, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent remplir un tableau pour planifier une démarche de recherche d’emploi.
Goal Path: Employment
Date Added: Tuesday, March 17, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes joueront un jeu de rôle avec des scénarios pour tenter de résoudre les conflits.
Goal Path: Employment, Apprenticeship
Word File:
QueFaisTu_E-F_F.docx

PDF:
QueFaisTu_E-F_F.pdf

Date Added: Friday, March 28, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent dresser une liste de questions en vue de se préparer pour un rendez-vous médical.
Goal Path: Employment
Word File:
TuEsCeQueTuPenses_E_B4.docx

Date Added: Sunday, April 13, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent suivre des directives pour reproduire une figure.
Goal Path: Employment
Word File:
ÉcouterPourBienComprendre_E_A3.docx

Date Added: Friday, March 27, 2015
of 6
1 - 6 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
La résolution de conflits |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent prendre des mesures pour résoudre des conflits dans le but d’améliorer leur environnement detravail ou personnel. | Employment, Apprenticeship |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
L’étiquette pour bien accepter un cadeau |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent partager des moyens de réagir à une situation. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, March 28, 2014 | 0 |
Préparation de sa recherche d’emploi |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent remplir un tableau pour planifier une démarche de recherche d’emploi. | Employment |
![]() |
![]() |
Tuesday, March 17, 2015 | 0 |
Que fais-tu? |
No votes yet |
Les personnes apprenantes joueront un jeu de rôle avec des scénarios pour tenter de résoudre les conflits. | Employment, Apprenticeship |
![]() |
![]() |
Friday, March 28, 2014 | 0 |
Tu es ce que tu penses |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent dresser une liste de questions en vue de se préparer pour un rendez-vous médical. | Employment |
![]() |
![]() |
Sunday, April 13, 2014 | 0 |
Écouter pour bien comprendre |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent suivre des directives pour reproduire une figure. | Employment |
![]() |
![]() |
Friday, March 27, 2015 | 0 |