Activities by:
Goal Path
Levels
- (none) (0)
- 1 (1) Apply 1 filter
- (-) Remove 2 filter 2
- (-) Remove 3 filter 3
- 4 (0)
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 3
1 - 3 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit rédiger un compte rendu de lecture.
D’autres activités pourraient consister à faire une critique écrite d’un film, d’un spectacle, d’un restaurant ou d...
Goal Path: Postsecondary, Secondary School Credit
Date Added: Monday, July 15, 2013
Comments: 0
La personne apprenante doit exprimer son opinion par écrit et organiser l’information dans des paragraphes bien structurés.
Goal Path: Postsecondary, Secondary School Credit
Date Added: Friday, May 10, 2013
of 3
1 - 3 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lire le Guide de l’automobiliste |
No votes yet |
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Rédiger un compte rendu de lecture |
No votes yet |
Dans cette tâche, la personne apprenante doit rédiger un compte rendu de lecture. D’autres activités pourraient consister à faire une critique écrite d’un film, d’un spectacle, d’un restaurant ou d... | Postsecondary, Secondary School Credit |
![]() |
![]() |
Monday, July 15, 2013 | 0 |
Rédiger une dissertation pour exprimer son opinion sur un sujet d’intérêt |
No votes yet |
La personne apprenante doit exprimer son opinion par écrit et organiser l’information dans des paragraphes bien structurés. | Postsecondary, Secondary School Credit |
![]() |
![]() |
Friday, May 10, 2013 | 0 |