Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (9) Apply Apprenticeship filter
- Employment (9) Apply Employment filter
- (-) Remove Independence filter Independence
- Postsecondary (11) Apply Postsecondary filter
- (-) Remove Secondary School Credit filter Secondary School Credit
Levels
- (none) (0)
- 1 (6) Apply 1 filter
- 2 (10) Apply 2 filter
- 3 (1) Apply 3 filter
- 4 (0)
Competencies
- Find and Use Information (7) Apply Find and Use Information filter
- (-) Remove Communicate Ideas and Information filter Communicate Ideas and Information
- Understand and Use Numbers (1) Apply Understand and Use Numbers filter
- Use Digital Technology (4) Apply Use Digital Technology filter
- Engage with Others (2) Apply Engage with Others filter
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 15
1 - 10 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent utiliser des stratégies de communication orale pour s’exercer à dire «non».
Goal Path: Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
ApprendreADireNon_S-P-A_A1 2_B1 2.docx

Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent calculer le kilométrage total d’un voyage à l’aide d’une calculatrice et d’un ordinateur.
Goal Path: Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
CarteDuCanada_S-P-A_B3 1_C4 1_D 1.docx

Date Added: Monday, October 6, 2014
Comments: 0
Lire et comprendre un article pour pouvoir le résumer par la suite.
Goal Path: Secondary School Credit, Independence
Date Added: Saturday, March 29, 2014
Comments: 0
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent interpréter diverses expressions françaises pour bien s’en servirdans une conversation.
Goal Path: Secondary School Credit, Independence
Word File:
ExpressionsFrançaises_S-A_A1 1_B1 2.docx

Date Added: Wednesday, October 15, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent observer des images pour comprendre et pouvoir expliquer les différentes perceptions visuelles.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Word File:
LaPerception_E-F-S-P-A_B1 2.docx

Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent raconter des expériences personnelles dans le but de prendre conscience des incitatifs et des obstacles à la créativité.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent réaliser une œuvre d’art ou rédiger un poème pour représenter une image mentale.
Goal Path: Secondary School Credit, Independence
Word File:
LesTrottoirs_S-P-A_B1 2_B4.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Pages
of 15
1 - 10 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Apprendre à dire non |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent utiliser des stratégies de communication orale pour s’exercer à dire «non». | Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, April 11, 2014 | 0 |
Carte du Canada |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent calculer le kilométrage total d’un voyage à l’aide d’une calculatrice et d’un ordinateur. | Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Monday, October 6, 2014 | 0 |
Comprendre et résumer un article |
No votes yet |
Lire et comprendre un article pour pouvoir le résumer par la suite. | Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Saturday, March 29, 2014 | 0 |
Connaissance de base d’Internet et du courriel |
No votes yet |
Dans cette tâche, la personne apprenante doit envoyer et recevoir un courriel avec une pièce jointe. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Expressions françaises |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent interpréter diverses expressions françaises pour bien s’en servirdans une conversation. | Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, October 15, 2014 | 0 |
La communication non verbale |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, April 11, 2014 | 0 |
La perception |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent observer des images pour comprendre et pouvoir expliquer les différentes perceptions visuelles. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, March 11, 2015 | 0 |
Les incitatifs et obstacles à la créativité |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent raconter des expériences personnelles dans le but de prendre conscience des incitatifs et des obstacles à la créativité. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Les trottoirs |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent réaliser une œuvre d’art ou rédiger un poème pour représenter une image mentale. | Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
L’analyse d’une situation |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, March 11, 2015 | 0 |