Activities by:
Goal Path
- (none) (0)
- Apprenticeship (0)
- Employment (4) Apply Employment filter
- (-) Remove Independence filter Independence
- Postsecondary (0)
- Secondary School Credit (0)
Levels
- (none) (0)
- 1 (1) Apply 1 filter
- 2 (6) Apply 2 filter
- 3 (1) Apply 3 filter
- 4 (0)
Competencies
- Find and Use Information (1) Apply Find and Use Information filter
- Communicate Ideas and Information (4) Apply Communicate Ideas and Information filter
- Understand and Use Numbers (1) Apply Understand and Use Numbers filter
- Use Digital Technology (1) Apply Use Digital Technology filter
- (-) Remove Manage Learning filter Manage Learning
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 6
1 - 6 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent créer un mot de passe pour assumer la sécurité de leur compte de courriel personnel ou professionnel.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante.
Goal Path: Employment, Independence
Word File:
IdentifierDesStratégies_E-A_E 2_B1 2.docx

Date Added: Wednesday, October 15, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent repérer des détails sur des images pour exercer leur sens de l’observation et accroître leur minutie.
Goal Path: Independence
Word File:
LesDetails_A_B1 2_E 2.docx

Date Added: Thursday, December 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire.
Goal Path: Employment, Independence
Date Added: Thursday, May 9, 2013
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage.
Goal Path: Employment, Independence
Word File:
MaturitéOuImmaturité_E-A_E 2_B1 2.docx

Date Added: Friday, March 27, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent estimer le temps que prendront les activités tout en les ordonnant en ordre prioritaire afin de planifier leur journée.
Goal Path: Independence
Word File:
MilleEtUneExcuses_A_C2 2_E 2.docx

Date Added: Sunday, April 13, 2014
of 6
1 - 6 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Créer un mot de passe vraiment sûr |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent créer un mot de passe pour assumer la sécurité de leur compte de courriel personnel ou professionnel. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, April 11, 2014 | 0 |
Identifier des stratégies |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent trouver un certain nombre de stratégies dans le but d’identifier celles qui favorisent son style d’apprentissage et son intelligence dominante. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Wednesday, October 15, 2014 | 0 |
Les détails |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent repérer des détails sur des images pour exercer leur sens de l’observation et accroître leur minutie. | Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, December 11, 2014 | 0 |
Lire le Guide de l’automobiliste |
No votes yet |
Les personnes apprenantes sur la voie vers l’autonomie ou l’emploi doivent pouvoir comprendre et interpréter les différents termes utilisés dans le Guide de l’automobiliste pour apprendre à conduire. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Thursday, May 9, 2013 | 0 |
Maturité ou immaturité? |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent choisir un trait de caractère à mettre en pratique dans le but d’accroître leur maturité en lien avec leur apprentissage. | Employment, Independence |
![]() |
![]() |
Friday, March 27, 2015 | 0 |
Mille et une excuses! |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent estimer le temps que prendront les activités tout en les ordonnant en ordre prioritaire afin de planifier leur journée. | Independence |
![]() |
![]() |
Sunday, April 13, 2014 | 0 |