Activities by:
Goal Path
Levels
Competencies
- (-) Remove Communicate Ideas and Information filter Communicate Ideas and Information
- (-) Remove Engage with Others filter Engage with Others
Welcome!
Task-Based Activities for LBS is a collection of activities aligned to the Ontario Adult Literacy Curriculum Framework (OALCF) and organized by stream, goal path and level. This fully searchable database provides task-based activities (available in Microsoft Word and PDF) to help you support your students in achieving their goals.
of 5
1 - 5 Results:
Switch to table view
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent concevoir une affiche publicitaire, selon 5 critères, pour promouvoir un service.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: CommentFaireDeL'argentÀNoël_E-A_B3 1_F.docx
Date Added: Monday, October 6, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent trouver rapidement des solutions à des situations problématiques pour développer davantage leur débrouillardise.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: Débrouillardise_E-A_F_B1 2.docx
Date Added: Monday, October 6, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Friday, April 11, 2014
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique.
Goal Path: Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence
Date Added: Wednesday, March 11, 2015
Comments: 0
Les personnes apprenantes doivent trouver des utilités pour divers objets dans le but de stimuler leurcréativité.
Goal Path: Employment, Independence
Word File: StimulerSaCréativité_E-A_F_B1 2.docx
Date Added: Tuesday, March 17, 2015
of 5
1 - 5 Results:
Switch to list view
Title | Rating | Description | Goal Path | Word File | Date Added | Comments | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Comment faire de l'argent à Noël |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent concevoir une affiche publicitaire, selon 5 critères, pour promouvoir un service. | Employment, Independence | CommentFaireDeL'argentÀNoël_E-A_B3 1_F.docx | CommentFaireDeL'argentÀNoël_E-A_B3 1_F.pdf | Monday, October 6, 2014 | 0 |
Débrouillardise |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent trouver rapidement des solutions à des situations problématiques pour développer davantage leur débrouillardise. | Employment, Independence | Débrouillardise_E-A_F_B1 2.docx | Débrouillardise_E-A_F_B1 2.pdf | Monday, October 6, 2014 | 0 |
La communication non verbale |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent reconnaître l’importance de la communication non verbale pour dégager plus de confiance en soi. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence | LaCommunicationNonVerbale_E-F-S-P-A_B1 2_B3 2a_F.docx | LaCommunicationNonVerbale_E-F-S-P-A_B1 2_B3 2a_F.pdf | Friday, April 11, 2014 | 0 |
L’analyse d’une situation |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent analyser des situations pour faire la différence entre l’esprit d’analyse et la pensée critique. | Employment, Apprenticeship, Postsecondary, Secondary School Credit, Independence | L'analyseD'uneSituation_E-F-S-P-A_F_B1 2.docx | L'analyseD'uneSituation_E-F-S-P-A_F_B1 2.pdf | Wednesday, March 11, 2015 | 0 |
Stimuler sa créativité |
No votes yet |
Les personnes apprenantes doivent trouver des utilités pour divers objets dans le but de stimuler leurcréativité. | Employment, Independence | StimulerSaCréativité_E-A_F_B1 2.docx | StimulerSaCréativité_E-A_F_B1 2.pdf | Tuesday, March 17, 2015 | 0 |